برای ساماندهی معیشت مردم آمده‌ام | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 3 تير 1403 - 17:13

برای ساماندهی معیشت مردم آمده‌ام

شماره: 25564
Aa Aa

انقلاب اسلامی در حال فتح قله‌ها است اما تحول در اقتصاد نیاز به گام های بلند و اصلاحات اساسی دارد و تا کشور به یک کارگاه بزرگ سازندگی تبدیل نشود محرومیت زدایی توسعه عدالت محور و شکوفایی اقتصادی حاصل نخواهد شد.

میرتاج‌الدینی پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری؛
برای ساماندهی معیشت مردم آمده‌ام

میرتاج‌الدینی پس از ثبت نام به عنوان داوطلب کاندیداتوری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اظهار کرد:
با تجربه حضور در دولت برای ساماندهی معیشت مردمی که پای وطن ایستاده اند آمده‌ام.

به گزارش اسپادانا خبر، وی تاکید کرد:

کلید تحول کشور را در دستان معلمانی میبینم که با جان و دل نسل های آینده را تربیت می کنند. راهبرد توسعه اقتصاد کشور را در دستان پینه بسته کشاورزان، کارگران و تولید کنندگان می بینم و با شناختی که از وضعیت اقتصادی کشور دارم با صراحت عرض میکنم تحول در اقتصاد کشور نیاز به گام های بلند و اصلاحات اساسی دارد. پایه اصلی انقلاب اقتصادی برنامه ریزی دانش بنیان، مشارکت واقعی مردم در اقتصاد و جهش تولید است که محور اصلی آن عدالت است؛ ثمره ملموس آن پیشرفت کشور، رفاه و رضایتمندی مردم عزیزمان است که کلیات آن در سیاستهای کلان و اسناد بالادستی به‌خصوص در برنامه هفتم توسعه آمده است اما برای تحقق آن مدلهای اجرایی و برنامه های عملیاتی لازم داریم. در دولت خدمت ما با همراهی نخبگان جامعه جهت تحول در نظامات اقتصادی تلاش مضاعف خواهیم نمود. ایران اسلامی در حال پیشرفت است. انقلاب اسلامی در حال فتح قله هاست اما تا کشور به یک کارگاه بزرگ سازندگی تبدیل نشود و منابع عظیم مورد نیاز آن تامین و مدیریت صحیح نگردد محرومیت زدایی توسعه عدالت محور و شکوفایی اقتصادی حاصل نخواهد شد البته با احیاء ظرفیت های بالقوه مبتنی بر مزیت های نسبی کشور باید منابع جدید ایجاد کرد.

وی اظهار کرد:

مردم عزیز ما بدانند بیش از دو برابر بودجه عمومی دولت در حامل های انرژی به صورت ناعادلانه هزینه می شود که در صورت اجرای عادلانه قانون هدفمندی ۶۰ درصد از این منابع به صورت مستقیم در قالب کارت معیشتی یارانه نقدی و روش های مدیریتی دیگر به رفع فقر و محرومیت زدایی منتهی می شود. اجرای صحیح این قانون که مورد تایید تمامی نخبگان اقتصادی کشور می‌باشد ضریب جینی و فاصله طبقاتی را به شدت کاهش می دهد و ۴۰ درصد از همین منابع به نیازهای اساسی کشور و حمایت از تولید صرف می شود که موجب توسعه و اشتغال می‌گردد.

او افزود:

نامزد محترمی که سالها رئیس مجلس بوده اند باید به این سوال پاسخ دهند چرا مانع اجرای این قانون بودند؟ مانع بزرگی که همچون بهمن ویرانگر بر سر اقتصاد کشور آوار گردیده و دیگر کسی جرات نزدیک شدن به آن را ندارد.

میرتاج‌الدینی با بیان اینکه «بخشی از امنیت و اقتدار امروز کشور مدیون مجاهدتهای سردار جبهه مقاومت شهید قاسم سلیمانی در عرصه بین المللی است» اظهار کرد:

مبنای سیاست خارجی ما تعامل گسترده و سازنده برای تحقق منافع و حقوق مردم و رفع تحریم های ظالمانه در چارچوب اصول و ارزش های انقلاب اسلامی می‌باشد. مردم عزیز ایران شایسته سالاری استفاده از شخصیت های توانمند و نخبگان مخصوصاً جوانان عزیز و فراهم کردن شرایط برای حضور آنان در مدیریتهای کلان کشور از اصول برنامه های من است. با احترام به همه اقوام عقاید و سلایق باور راسخ دارم برای تحقق عدالت و پیشرفت کشور به ایستادن در کنار هم نیاز داریم.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان